マンションなんでも質問「マンション購入のために英語を学びたいのですが、どうすれば良いですか?」についてご紹介しています。
  1. マンション
  2. 住宅・マンション一般知識板
  3. マンションなんでも質問
  4. マンション購入のために英語を学びたいのですが、どうすれば良いですか?

広告を掲載

• 掲示板
マンション検討中さん [更新日時] 2024-05-23 14:12:30

中卒の元マンション建設作業員です。大手ゼネコンのS建設の下うけの仕事をやっていて、巨大マンション建設現場を見て感げきしました。僕も、そのうちあんなマンションが買えればいいなと思い、英語の勉強を始めることにしました。ここの皆さんは、マンションの拳闘者や購入者の皆さんと思いますが、英語の勉強するためのアドバイスをください。

とりあえず自分でできることは自分でしなくっちゃと思い、僕、早速毎日一箱吸っていたタバコを1本減らし、一日19本で我慢しています。これで年間365本も減らせます。年間1万円くらいも節約できるのマンションはすぐ買えそうです。

やっぱ、アメリカとかに旅行するのが一番でしょうか?それとも六本木あたりの外人バーで修行した方が早いでしょうかね?

[スレ作成日時]2023-02-10 15:52:34

スポンサードリンク

スレの更新情報を受け取る

更新通知サービスMail-Wind

マンション購入のために英語を学びたいのですが、どうすれば良いですか?

1. 5201 匿名さん

文法や単語のミスを指摘して欲しければそう頼めば良い。

英語の家庭教師を頼むのも良いかも。

でも、日本語がちゃんと書けないと無理かも。

2. 5202 匿名さん

>>5200 匿名さん

ありがとうございます!

3. 5203 職人

Hello Every One
    Seems to have been very popular here since I visited last time, wow !
    I study English every days because my dream is to live in Okinawa,
    in an apartment with great ocean view !
    I feel my english skills getting better and better every days.
    I thank those anonymous people who suggested me a everyday small
    try to touch english articles in Financial Times.
    I can read now almost any article in Financial Times without any help of
    dictionaries, yet I consult my favorite dictionary to make sure of
    japanese expression of some words.
    I feel now as if I were an English man w.
    Though tomorrow is Sunday, I have to work from morning.
    Bye 
    みんなもがんばって

4. 5204 匿名さん

英語学習のアドバイスとしては、まず基本的な文法と語彙を身につけることが大切です。教科書やオンライン教材を使って学ぶことができます。次に、リスニングとスピーキングの練習をすることが重要です。英語の音楽を聴いたり、映画やドラマを見たりすると良いでしょう。また、英語を話す機会を増やすために、言語交換パートナーや英会話クラスに参加するのもおすすめです。

アメリカへの旅行や外人バーでの修行も有効ですが、それらは高度なスキルを磨くためのもので、基本的な英語力がなければ効果は限定的です。まずは基礎を固めることから始めてみてください。

5. 5205 匿名さん

>>5079
    だと、こんな感じだよ。14点で済んだようね。

【ご参考】
    また、難題をお願いできますでしょうか。最近間違いだらけの英文がネット上の掲示板に投稿されているのを見つけました。投稿者は誤りの箇所を指摘して欲しいそうです。ものすごく誤りがあって大変とは思いますが、20点くらい単語のミスや文法のミス、英文では使わない表現、冗長な表現などを指摘をいただけますでしょうか。よろしくお願いします。
    (英文)
    Hello everybodies
    I am off today because today is a national holiday.
    Recall first of all that one has to modify the end of the word "body" to
    bodies if one makes the plural form, not leaving -y as it is !
    OK.
    Now we start the today's talk.
    We are familiar with carbon, aren't we ?
    Carbon forms hybrides. The electron configuration of the carbon atom is
    1s22s22px2py, so we should expect carbon to have a covalence of 2, and
    to form the hybride CH2.
    Unfortunately for a simple view, the only well known hybride of carbon
    with one carbon atom, who is the principal character created by Osamu
    Tezuka, in the molecule is the compound methane with the molecular
    formula CH4.
    It is getting dark here in Okinawa.
    My skyscraper apartment has a marvelous ocean view.
    So much for today.
    Everyone take care !
    ChatGPT
    Sure, here are the corrections and suggestions for improvement:

1."everybodies" should be "everybody" (singular).

2."off today because today is a national holiday" can be simplified to "off today because it's a national holiday" to avoid repetition.

3."Recall first of all that one has to modify the end of the word 'body' to bodies if one makes the plural form, not leaving -y as it is!" can be revised to "First of all, remember to modify the end of the word 'body' to 'bodies' when making it plural, rather than leaving '-y' as it is."
    4."today's talk" is fine, but it's more common to say "today's discussion" or "today's topic."
    5."We are familiar with carbon, aren't we ?" is correct but can be improved by removing the space before the question mark: "We are familiar with carbon, aren't we?"
    6."Carbon forms hybrides." should be "Carbon forms hybrids."
    7."1s22s22px2py" can be simplified to "1s22s22p2."
    8."covalence" should be "valence."
    9."to form the hybride CH2" can be revised to "to form the hybrid CH?."
    10."the only well known hybride of carbon with one carbon atom, who is the principal character created by Osamu Tezuka, in the molecule is the compound methane" is grammatically incorrect and confusing. It seems like there is a mix-up between chemical terminology and a reference to a character. It should be rephrased for clarity.
    11."It is getting dark here in Okinawa." is fine but could be combined with the next sentence for better flow.
    12."My skyscraper apartment has a marvelous ocean view." is grammatically correct but could be simplified to "My apartment in the skyscraper has a marvelous ocean view."
    13."So much for today." is okay but can be replaced with a more formal closing like "That's all for today."
    14."Everyone take care !" should be "Everyone, take care!"
    Here's the revised version:

"Hello everybody,
    I'm off today because it's a national holiday. First of all, remember to modify the end of the word 'body' to 'bodies' when making it plural, rather than leaving '-y' as it is.
    Now let's start today's discussion. Are we all familiar with carbon?
    Carbon forms hybrids. The electron configuration of the carbon atom is 1s22s22p2, so we should expect carbon to have a valence of 2 and to form the hybrid CH?.
    Unfortunately, despite this simple view, the only well-known compound of carbon with one carbon atom is methane with the molecular formula CH?.
    It's getting dark here in Okinawa. My apartment in the skyscraper has a marvelous ocean view.
    That's all for today. Everyone, take care!"

6. 5206 匿名さん

単語を覚えるといいですね。

7. 5207 匿名さん

>>5203 職人さん

ちょっと上達したか?学習能力少しくらいあるのかな?

【ご参考】
    この投稿者の方は中学校で英語をしっかり学ばかったようで、段落に分けて文章を書けないようですが、前回と同じように、できる限りたくさん、単語のミスや文法のミス、英文では使わない表現、冗長な表現などを指摘をしていただき、さらに可能であれば、適切に段落分けされた文章を改訂版としてお教えいただければと思います。よろしくお願いいたします。
    (英文)
    Seems to have been very popular here since I visited last time, wow !
    I study English every days because my dream is to live in Okinawa,
    in an apartment with great ocean view !
    I feel my english skills getting better and better every days.
    I thank those anonymous people who suggested me a everyday small
    try to touch english articles in Financial Times.
    I can read now almost any article in Financial Times without any help of
    dictionaries, yet I consult my favorite dictionary to make sure of
    japanese expression of some words.
    I feel now as if I were an English man w.
    Though tomorrow is Sunday, I have to work from morning.
    Bye 

ChatGPT
    Here are the corrections and suggestions for improvement:

1."Hello Every One" should be "Hello everyone" (lowercase).
    2."Seems to have been very popular here since I visited last time, wow !" can be revised for clarity: "It seems this place has become very popular since my last visit, wow!"
    3."I study English every days" should be "I study English every day."
    4."I feel my english skills getting better and better every days." can be improved: "I feel my English skills improving more and more every day."
    5."I thank those anonymous people who suggested me a everyday small try to touch english articles in Financial Times." has several errors. It should be: 6."I thank those anonymous people who suggested that I make a daily effort to read English articles in the Financial Times."
    6."I can read now almost any article in Financial Times without any help of dictionaries, yet I consult my favorite dictionary to make sure of japanese expression of some words." can be revised: "I can now read almost any article in the Financial Times without the help of dictionaries, although I still consult my favorite dictionary to confirm the Japanese expressions of some words."
    7."I feel now as if I were an English man w." seems incomplete. It's not clear what "w." stands for.
    8."Though tomorrow is Sunday, I have to work from morning." is fine but can be improved with punctuation: "Although tomorrow is Sunday, I have to work from morning."
    9."Bye" is okay but can be a bit abrupt. Consider adding a polite closing like "Goodbye" or "Take care."
    Here's the revised version with appropriate paragraph breaks:

Hello everyone,

It seems this place has become very popular since my last visit, wow! I study English every day because my dream is to live in Okinawa, in an apartment with a great ocean view! I feel my English skills improving more and more every day.

I thank those anonymous people who suggested that I make a daily effort to read English articles in the Financial Times. I can now read almost any article in the Financial Times without the help of dictionaries, although I still consult my favorite dictionary to confirm the Japanese expressions of some words.

I feel now as if I were an English man [unclear]. Although tomorrow is Sunday, I have to work from morning.

Goodbye.

段落分けを学びましょうね。がんばれよ。

8. 5208 匿名さん

>アメリカとかに旅行するのが一番でしょうか?

アメリカは入国がめんどうです。入国が楽なヨーロッパがいいですね。

9. 5209 港区タワマンの化学者

6."Carbon forms hybrides." should be "Carbon forms hybrids."

笑 これがAIの限界だなw

10. 5210 匿名さん

>>5207 匿名さん

段落分けができて、それらしく見えても、書いてある内容が、小学生の作文のように内容がバラバラなのは仕方がないようですね。

やはり日本語でちゃんと文章が書けないと、英語だけ勉強しても無意味というのがよくわかりました。

11. 5211 匿名さん

>>5209 港区タワマンの化学者さん

そりゃ限界はあるでしょう。頭のおかしい人の言葉までは推測できないでしょうから。

12. 5213 匿名さん

単に英語の文法等のチェックに化学者の出番はないと思うが?大丈夫?

13. 5214 匿名さん

単に英語の文法等のチェックに化学者の出番はないと思うが?大丈夫?

英語のできない翻訳家はどうなったの?例によって消息不明?

14. 5215 匿名さん

しかし英語のできないスレ主やエセアドバイザーには、ナンノコッチャわからないのではないかな?

まあ翻訳ソフトで翻訳すればよいか?

だったら最初にしっかりと日本語で書いてAIに翻訳させれば良いだけだと思う。

翻訳者とか翻訳家は無用の長物の時代。

低能と喫煙者はもっと不要だが。

15. 5216 匿名さん

まだやってんの?

>>5160 匿名さん

くだらないことしてるあんたが低能に見える。
    馬鹿みたいだね。

16. 5218 匿名さん

まず基本的な文法と語彙を身につけることが大切です。教科書やオンライン教材を使って学ぶことができます。次に、リスニングとスピーキングの練習をすることが重要です。英語の音楽を聴いたり、映画やドラマを見たりすると良いでしょう。また、英語を話す機会を増やすために、言語交換パートナーや英会話クラスに参加するのもおすすめです。

17. 5220 匿名さん

>>5219 港区タワマンの化学者さん さん

それはどうでもいいことなんですが?

18. 5221 匿名さん

アメリカへの旅行や外人バーでの修行も有効ですが、それらは高度なスキルを磨くためのもので、基本的な英語力がなければ効果は限定的です。まずは基礎を固めることから始めてみてください。

19. 5222 港区タワマンの化学者さん

>>5220 匿名

そりゃまちがいの分からない人たち(キミ含む)にはどうでもいいことだよねぇw

20. 5223 港区タワマンの化学者さん

>>5220 匿名

キミたちはAI頼って日本語に直すだけ いつまでたっても内容は分からない

だからAIに嘘つかれたら信じてしまう

知的奴隷状態ですなw

21. 5224 匿名さん

>>5222 港区タワマンの化学者さん さん

そういうわけだけではなく、ChatGPTは、下付きとか上付き文字とか使って表示していても、ここにコピペすると、そういう表記が反映されないだけってことです。スクショをとるほどのネタでもないですし、元の原稿・投稿自体が、有名な本からのコピペというだけで、いい加減ですからね。

もしご不満ならば、化学式とか書いて説明投稿されてみてはどうですか?どう表記されるかわかるでしょう。ここはユニコードすら正しく表示されませんし、そもそも数式や化学式を投稿する場ではありません。

化学者としてChatGPTを使ったことがあれば、ChatGPTの画面では、化学式が概ね正しく表示されることくらいご存知かと思いますが?

それと、仰せの通り、そもそも化学の論議は、このスレではどうでもいいことですしね。それぞれ専門分野はありますからね。私が化学者さんにASICのアーキテクチャーとかRISCとCISCの違いとか、エンディアンの話をしても通じないのと同じです。

化学者、科学者ならば、それくらい理解できそうなものですが。

1. そういうわけだけではなく、ChatGPT...
  22. 5225 匿名さん

>>5223 港区タワマンの化学者さん さん

AIは嘘つきというわけではなく、間違ったことを教えられる、あるいは学べば、間違ったことを解答することは事実です。

それを理解した上で、使えるところに使うというのがポイントだと思いますよ。

特に英文の文章作成能力は優秀ですし、少し以前に芥川賞に選ばれた九段理江さんの「東京都同情塔」も生成AIを用いて作成された部分があるとか。利用できるところに利用する、どこに問題があるか見抜けるだけの知恵があることが重要かと思います。

しかし無教養の人が書いた見るも無惨な下手な英文の添削をするのにAIを使ってどこか問題でしょうかね?金をもらってもこんな糞英文を見たいとは思いませんからね。ほとんど毎行ミスがあり笑ってしまいますよね。

学歴差別をしてはいけませんが、教養が重要だとよくわかる例だと思います。

23. 5226 匿名さん

>>5223 港区タワマンの化学者さん さん

>知的奴隷状態ですなw

ははは。化学者でもwとか使うのですね。

職人さんも英文の中に使っていたようで

7."I feel now as if I were an English man w." seems incomplete. It's not clear what "w." stands for.

わからないと指摘されていましたが・・・。

面白いですね。

化学者さんって職人さんと、同じ知的レベルの方なのかな?

24. 5227 港区タワマンの化学者さん

色々書かれたね

1. wなんていまどき誰でも使うだろw むしろ古いんじゃないの?

>>もしご不満ならば、化学式とか書いて説明投稿されてみてはどうですか?

2. 化学式じゃないんだね これがwww

>>し無教養の人が書いた見るも無惨な下手な英文の添削をするのにAIを使ってどこか問題でしょうかね?(...)ほとんど毎行ミスがあり笑ってしまいますよね。

3. おもしろいと僕も書いてますがそれでもなにか?w

>>学歴差別をしてはいけませんが、教養が重要だとよくわかる例だと思います。

4. そう。だからAI使って英語を馬鹿にしてるキミたちもその例に漏れぬと言ってんだけど分からなかったですか?教養が重要だとよくわかりますね

25. 5228 港区タワマンの化学者さん

5. つづき

>>そもそも化学の論議は、このスレではどうでもいいことですしね。それぞれ専門分野はありますからね。私が化学者さんにASICのアーキテクチャーとかRISCとCISCの違いとか、エンディアンの話をしても通じないのと同じです。

まあそうですね。ただね

ASICのアーキテクチャーとかRISCとCISCの違いとか、エンディアンの話

なんて教養にうちは入んないんだねw くだらん

26. 5229 港区タワマンの化学者さん

5 の訂正 教養にうちは→教養のうちには

6. つづき

>>AIは嘘つきというわけではなく、間違ったことを教えられる、あるいは学べば、間違ったことを解答することは事実です。 それを理解した上で、使えるところに使うというのがポイントだと思いますよ。

そう。それを理解して使って悦に入っている方がお見えになるとw

27. 5230 港区タワマンの化学者さん

6 の訂正 理解して使って→理解してるつもりで使って

28. 5231 匿名さん

スレ流しが続いたので、問題の投稿を再掲しておきましょうね。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/686648/res/5046-5048/

5046 職人 2日前

Hello everyone I am a one-day artisan who have an apartment in Okinawa
    This season is one of the best season here
    One can see sea breathing fog every morning except for rainy morning
    It is the only way to get to a similar stage to English people to study hard
    Take care !
    がんばって

5047 対策部隊員4 2日前

I am a one-day artisan who have → I am a one-day artisan who has

三単現ができないアホウって中学不登校生だろが。

中学不登校の中卒!!!

5048 対策部隊員4 2日前

This season is one of the best season here → This is one of the best seasons here

one of の後は複数だろうが・・・。seasonの後にまた繰り返しseasonなんて書き方は英語を業務で使ったことがある人間はしないよ。

英語のできないアホの中学不登校の中卒丸出し!!!

添削して欲しければ、【要添削】とすれば見てやるよ。

いつになったら三単現覚えられるの。バカぁ。

29. 5232 匿名さん

https://langeek.co/en/grammar/course/216/everybody-vs-everybodies

Is 'Everybodies' Correct?

'Everybody' as a singular indefinite pronoun cannot be used in plural form. It is always singular and comes with singular verbs.
    So, we can never use 'everybodies'.

WE CAN NEVER NEVER NEVER NEVER NEVER NEVER USE 'EVERYBODIES'.

おまけに hybrides covalence って何よ?

こんな英語でマンションが買えたら、そこらへんの中学生皆が分譲マンションオーナーになっちゃいますよ。

30. 5233 匿名さん

中一のポイントを押さえることが重要ですね。

?や!、.など文を締めくくるpunctuationの前に、スペースが必要のないことも、中卒を自慢するならば、覚えておきましょうね。

31. 5234 匿名さん

人生辛い時もありますが、時間を有効に活用すれば、良いこともありますよ。

今日も明るく楽しく、良い一日を!

32. 5235 匿名さん

留学しても日々勉強しなければ英語は身につきません、何年居ても英語が苦手という日本人がたくさんいます。逆に日本に居てもしっかり勉強すれば英語は話せるようになります。

33. 5236 匿名さん

留学しても、英文の書き方や、不定代名詞を教えてくれることはまずありません。結局修了できません。中学からやり直すか諦めることです。

一度指摘されても何度も同じ誤りを繰り返す場合は、学習能力がないということです。何を学んでも学べないだけで、無駄の骨頂です。人生を諦めるか、最低時給の仕事で生き延びてください。

34. 5237 匿名さん

まず基本的な文法と語彙を身につけることが大切です。教科書やオンライン教材を使って学ぶことができます。次に、リスニングとスピーキングの練習をすることが重要です。英語の音楽を聴いたり、映画やドラマを見たりすると良いでしょう。また、英語を話す機会を増やすために、言語交換パートナーや英会話クラスに参加するのもおすすめです。

35. 5238 匿名さん

留学するならニュージーランドがいいと思います。英語学校も多いですね。地震が怖いかもしれませんが、それは日本も同じです。

36. 5239 マンション検討中さん

匿名ちゃんが出没するスレは面白い。

!や?の付け方も知らないエセ翻訳家とか、化学のことを書かず専門知識や技術を教養と勘違いするエセ化学者とか、魑魅魍魎の連中が現れて、スレ流しをやりだす。

だったら最初から職人を名乗って恥ずかしい投稿をするのをやめておけばよいのに、わざわざ墓穴を掘るってオモロイ。一人何役よ。

37. 5240 匿名さん

箱に入れるのが好きなんだよね。

38. 5241 管理担当

[他の利用者様に対する暴言や中傷のため、削除しました。管理担当]

39. 5242 eマンションさん

継続することが大切ですね。

40. 5243 匿名さん

誰にも邪魔されずにする1人芝居は最高。
    僕ちゃんの邪魔しないでね。

41. 5244 匿名さん

留学なんてほとんど意味がないですよ。文法と単語が重要です。頑張ってくださいね!

42. 5245 匿名さん

>>5243 匿名さん

43. 5246 匿名さん

>>5244 匿名さん

44. 5247 港区タワマンの化学者さん

ASICのアーキテクチャーとかRISCとCISCの違いとか、エンディアンの話

なんて教養のうちに入んないんだねw くだらんな

45. 5248 匿名さん

>>5247 港区タワマンの化学者さん さん

>ASICのアーキテクチャーとかRISCとCISCの違いとか、エンディアンの話
    >なんて教養のうちに入んないんだねw くだらんな

あんただけだよ、技術や知識を教養と勘違いしているのは。だれもそれが教養なんて書いていないが?

エセ化学者以外で教養って書いている人はいませんが?

あったら引用してね。

教養(きょうよう) とは? 意味・読み方・使い方
    https://dictionary.goo.ne.jp/word/%E6%95%99%E9%A4%8A/

きょう‐よう〔ケウヤウ〕【教養】 の解説
    [名](スル)

1 教え育てること。

「君の子として之?(これ)?を?して呉れ給え」〈木下尚江・良人の自白〉

?学問、幅広い知識、精神の修養などを通して得られる創造的活力や心の豊かさ、物事に対する理解力。また、その手段としての学問・芸術・宗教などの精神活動。

?社会生活を営む上で必要な文化に関する広い知識。「高い?のある人」「?が深い」「?を積む」「一般?」

教養がないと教養がなにか理解できない。

教養のないエセ化学者、英文の書き方を知らないエセ翻訳家。

無教養低能をよう一人芝居でやるよ。

バカぁ。

1. あんただけだよ、技術や知識を教養と勘違い...
  46. 5249 匿名さん

英語はいいですよね。便利だしためになります。

47. 5250 匿名さん

英語よりは教養をつけるほうが良さそうですね。奥深そうだけれど。

48. 5251 匿名さん

人生、辛い時もありますが、時間を有効に活用すれば、良いこともありますね。

今日も明るく楽しく、良い一日を!

49. 5252 匿名さん

>>5238 匿名さん

一度大きな地震があったので、もう大丈夫ですよね。

50. 5253 匿名さん

羊がたくさんいる牧場を想像して羊が柵を飛び越えるところを英語で数えると良い勉強になりますよ。1匹目は単数形、2匹目から複数形になることに注意してくださいね。なるべく朝一番にやると良いでしょう。頑張りましょうね。

51. 5254 匿名さん

>>5252

>>一度大きな地震があったので、もう大丈夫ですよね。

またも自作自演か?
    この惑星はそういう構造をしているのか説明してみ。
    何故、地震が発生するのか?
    マントル対流てのがわからない英語も算数も理科も学習できなかったアホ。

52. 5255 匿名さん

この惑星はどういう構造をしていて地震が発生するのか説明してみ。

53. 5256 匿名さん

繰り返し練習することで効果が高まりますね。

54. 5257 匿名さん

反復練習が重要ですね。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/686648/res/5046-5048/

5046 職人 13時間前

Hello everyone I am a one-day artisan who have an apartment in Okinawa
    This season is one of the best season here
    One can see sea breathing fog every morning except for rainy morning
    It is the only way to get to a similar stage to English people to study hard
    Take care !
    がんばって

5047 対策部隊員4 12時間前

I am a one-day artisan who have → I am a one-day artisan who has

中学不登校の中卒!!!

5048 対策部隊員4 12時間前

This season is one of the best season here → This is one of the best seasons here

one of の後は複数だろうが・・・。seasonの後にまた繰り返しseasonなんて書き方は英語を業務で使ったことがある人間はしないよ。

55. 5258 匿名さん

確かに反復練習が重要ですね。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/686648/res/5065/

5065 職人 3日前

Today let's talk about today's situation of economy of Japan.
    First of all let me remark that it would have been remarkable indeed if,
    in a community so compact of associations, the industrialist had
    remained aloof from his fellow.
    The hedges that were rising up about the fields, and the factory walls
    that enclosed the part-time workers and machines, were not the
    symbols of a growing individualism but the conditions of a more
    efficient administration of resources.
    So much for tonight !
    がんばって

56. 5259 匿名さん

反復練習中だったんでしょうか?

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/686648/res/5079-5081/

5079 職人 2日前

I am off today because today is a national holiday.
    Recall first of all that one has to modify the end of the word "body" to
    bodies if one makes the plural form, not leaving -y as it is !
    OK.
    Now we start the today's talk.
    We are familiar with carbon, aren't we ?
    Carbon forms hybrides. The electron configuration of the carbon atom is
    1s22s22px2py, so we should expect carbon to have a covalence of 2, and
    Unfortunately for a simple view, the only well known hybride of carbon
    with one carbon atom, who is the principal character created by Osamu
    Tezuka, in the molecule is the compound methane with the molecular
    It is getting dark here in Okinawa.
    My skyscraper apartment has a marvelous ocean view.
    がんばって

5081 匿名さん 2日前

>>5079 職人さん

>Hello everybodies

Everybodyには、複数形はないのだが?

おまえ、よく最初の1行書くだけで間違いできるよな。

中学不登校確定だな。

他は見る必要ない。

オモロ。

Everybody vs. Everybodies
    https://langeek.co/en/grammar/course/216/everybody-vs-everybodies

'Everybody' as a singular indefinite pronoun cannot be used in plural form. It is always singular and comes with singular verbs.
    So, we can never use 'everybodies'.

かなりの反復練習が必要ですね。

1. 反復練習中だったんでしょうか? 5079...
  57. 5260 匿名さん

無教養の人は教養のことを気にした方が良い。

学歴で人をバカにする人も多少はいるかもしれないが、無教養な人を無視する人はほとんどですから。

話していてつまらないし、喫煙したり、時々発狂するので怖いですよね。

58. 5261 匿名さん

>英語の勉強するためのアドバイスをください。

ご相談いただき、ありがとうございます。コロナもなくなったので、海外旅行に行きましょう。

59. 5262 匿名さん

まずは、英文の書き方から反復練習しておきましょうね。

文末の!や?の前にスペースは不要です。中1で習うことくらい理解しましょうね。

60. 5263 評判気になるさん

反復して練習することが重要ですね。

61. 5264 匿名さん

ですね。

不定代名詞は重要です。

62. 5265 匿名さん

>>5260 匿名さん

あんたの自作自演がマンコミュで1番つまらないよ。
    いくら教養があってもコミュ障だと誰からも相手にされないし仕事も出来ない無能。

63. 5266 評判気になるさん

ご相談いただき、ありがとうございます。語彙が重要なので単語帳をやりましょう。

64. 5267 匿名さん

語彙以前に、文の構造がわからなければ、だめだと思います。

単語以前に常識が必要でしょうね。

65. 5268 匿名さん

>>5265 匿名さん

確かに、一人芝居を自慢する人>>5243って、クルクルパーそのものですね。

1. 確かに、一人芝居を自慢する人
  66. 5269 匿名さん

しかし、every time every絡みで何度もアホを晒すって凄いよね。

間違いを指摘されたら、自分で何が正しいのか調べないのかな?

調べても理解できない?

かなりのクルクルパー。

67. 5270 匿名さん

マンコミュで1人芝居する人は1人しかいない。

1人で複数人を装った対策部隊なんか作ってるヤバイ人。

ここを見ている人は騙されないように。

68. 5271 匿名さん

対策部隊ってのはマンコミュで遊ぶために新しく作った嫌がらせ方法。

全てが自作自演。
    対策部隊がただの荒らし。

69. 5272 匿名さん

遊ばれている人がいるんだ。

ひょっとして>>5271さん?

70. 5273 匿名さん

>>5270 匿名さん

自分で書いている人だよね。

71. 5274 匿名さん

>>5272 匿名さん

理解力がない馬鹿な人。

72. 5275 匿名さん

>>5273

そうそう。
    対策部隊はワシ1人で複数人を装っている。
    邪魔するな。

73. 5276 匿名さん

>>5275 匿名さん

そうか、コイツが対策部隊員にもなりすましているんだ。

匿名ちゃんってなんにでもなりすませるみたいだね。

1. そうか、コイツが対策部隊員にもなりすまし...
  74. 5277 匿名さん

スレ趣旨逸脱よりも反復練習が重要ですね。

Take care !
    がんばって

中学不登校の中卒!!!

75. 5278 匿名さん

反復練習の必要性を切に感じます。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/686648/res/5065/

5065 職人 3日前

Today let's talk about today's situation of economy of Japan.
    First of all let me remark that it would have been remarkable indeed if,
    in a community so compact of associations, the industrialist had
    remained aloof from his fellow.
    The hedges that were rising up about the fields, and the factory walls
    that enclosed the part-time workers and machines, were not the
    symbols of a growing individualism but the conditions of a more
    efficient administration of resources.
    がんばって

76. 5279 匿名さん

脳に虫が湧いていると反復練習も効果がなかったりして。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/686648/res/5079-5081/

5079 職人 2日前

OK.
    がんばって

>>5079 職人さん

中学不登校確定だな。

他は見る必要ない。

オモロ。

1. 脳に虫が湧いていると反復練習も効果がなか...
  77. 5280 匿名さん

僕ちゃんのことを知りたい人はここ見てね。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/694021/

78. 5284 匿名さん

先ず理解語彙を増やしましょう。文法は二の次です。

79. 5285 匿名さん

>>5265

このスレで自作自演してるのは誰よ?
    スレ主のニコチンカスだけだろ。

80. 5286 匿名さん

>>5281 匿名さん

葉巻ってまた別物じゃない?
    映画でしか見たことないし。
    匿名ちゃんレベルが葉巻なんて買うかな?
    カッコつけて葉巻と言ってみたけど大家言っちゃってダサすぎな匿名ちゃん。
    ってことだよね。

81. 5287 匿名さん

>>5285 匿名さん

だからそうなんでしょ。
    全部スレ主の自作自演でしょ。
    普通の人には理解出来ないことしてるもん。

82. 5288 匿名さん

>>5281 匿名さん

辞書でシケモクほぐして巻いた葉巻のことだな。

辞書で巻いたら葉巻って言わないよね?
    レスしてる人も匿名ちゃんレベルの天然だよね。

83. 5289 匿名さん

だから全部自作自演なんだよね。

84. 5290 匿名さん

だからどう?

大家のいる集合住宅に住む貧乏人には変わらないと思う。

85. 5291 匿名さん

匿名ちゃんの自作自演癖は酷いよね。

86. 5292 匿名さん

>>5288 匿名さん

文章を下矢印↓を使って説明摺るって、匿名ちゃんだよね。

87. 5293 匿名さん

段落のある文章がかけるのは匿名ちゃんじゃないよね。

地震やエンジン、鉄道に詳しい人も匿名ちゃんじゃない。

英語のできる人も匿名ちゃんじゃない。

画像編集のできる人も匿名ちゃんじゃない。

動画投稿を匿名ちゃんはしない。事実でない内容ばかりから。

匿名ちゃんって単数形や複数形の違いを知らないし、動詞の変化を知らない。

震度を足算したり、震度が7までしかないことも知らない。

掛け算ができないし、指数や対数も知らない。

ここまでのバカはそうはいない。

88. 5294 匿名さん

このスレが全部スレ主の自作自演なんでしょ?
    今さら何を言ってるんだか。

89. 5295 匿名さん

辞書で巻いた紙巻き煙草を葉巻と言っちゃう馬鹿も匿名ちゃん。

90. 5296 匿名さん

貧乏だから、葉巻とシケモクの違いを知らないんだろう。人に嫌がらせをすることを自慢するキチガイってそんなものだろう。

91. 5297 匿名さん

スレ主が中卒の元肉体労働者と、大家や一人芝居と同じで、ところどころ真実をさらしているところが、脳タリンのイカレポンチまるだし。

92. 5298 匿名さん

現在1人芝居中です。

1. 現在1人芝居中です。
  93. 5299 匿名さん

>>5298 匿名さん

94. 5300 匿名さん

「また来年も」って何年前の投稿のコピペよ。

アホーーーーーーーーーーーーーーーーーー。

95. 5301 評判気になるさん

先ず、語彙を増やしましょう。

96. 5302 匿名さん

>>5301 評判気になるさん

97. 5303 匿名さん

>>5300 匿名さん

98. 5304 匿名さん

>>5303 匿名さん

99. 5305 匿名さん

>>5304 匿名さん
    たしかに

1. たしかに
  100. 5306 買い替え検討中さん

辞書を引くといいですね!

101. 5307 匿名さん

おみくじ引いた方が良いと思うよ。

貧乏くじばっかり引いている低学歴喫煙者は。

102. 5308 匿名さん

文法が重要ですね!

103. 5309 匿名さん

単数形複数形は重要ですね。

104. 5310 坪単価比較中さん

辞書を引くといいですね!

105. 5311 匿名さん

辞書を引くのは優等生。
    貧乏くじを引くのは貧乏低学歴喫煙者の匿名ちゃん。

106. 5312 検討板ユーザーさん

文法が重要ですね!

107. 5313 匿名さん

反復学習しておきましょうね。

Take care !
    がんばって

中学不登校の中卒!!!

108. 5314 匿名さん

反復学習が必要ですよね。

5065 職人 3日前

がんばって

109. 5315 匿名さん

効果がなくてもとりあえず反復学習しましょうね。

5079 職人 2日前

OK.
    がんばって

>>5079 職人さん

中学不登校確定だな。

他は見る必要ない。

オモロ。

1. 効果がなくてもとりあえず反復学習しましょ...
  110. 5316 匿名さん

まったく学習効果のないバカもたまにいますよね。

気の毒に。

111. 5317 匿名さん

学習効果のない奴はコピペしかできない。
    つまりカンニングと同じ。
    この掲示板のあちこちでマンション買えないのにコピペの嫌がらせ迷惑喫煙をし続けていることから。

112. 5318 購入経験者さん

日本の文法の解釈とほとんど同じなのですが、完了形を使う場合は前は違う場所に住んでいたという意味が強いそうです。

113. 5319 匿名さん

というか、

Have you been to New York?ときけば、行ったことがあるか?

Have you been in New York?ときけば、住んでいたか?となり、前置詞次第で微妙なニュアンスがでるようですよ。語学の専門家でないので、真偽は定かではないですが。

114. 5320 評判気になるさん

なるほど!

115. 5321 匿名さん

ちょっと違うかも。

I’ve been to と I’ve been in どっち?have beenの意味と使い方
    https://ajieigo.com/3522.html/

116. 5322 匿名さん

現在完了と過去完了の使い分けも微妙です。

海外で暮らしていると、色々質問されるので、そのうちわかるようになるようです。

質問された時制に応じて、同じ時制で返事することがポイントでしょうか。

反復練習は効果があるようです。

117. 5323 匿名さん

英和やで外がありますね。

118. 5325 匿名さん

努力するだけ成長するのでやりがいがありますね。

119. 5326 匿名さん

努力しても成長しなかった人が中卒あるいは中学不登校。

120. 5327 匿名さん

英語が使えると世界が広がりますね!

121. 5329 マンション検討中さん

日々の授業を大切に。単語・熟語予習して教科書が読めていれば、共通テストはなんとかなります。並行して英文解釈の受験参考書もやりましょう。

122. 5330 匿名さん

日々の授業を大切にしていたら、中学不登校や中卒にはならなかったでしょうね。

気の毒です。

123. 5331 匿名さん

代表的なものは「 er 」と「 or 」です。起源を知り言語的な位置付けを考察してみると面白いですね。

124. 5332 匿名さん

大切なのは、everyのつく語は不定代名詞、単数扱いになることが多いです。

125. 5333 匿名さん

繰り返し練習すると効果的ですね!

126. 5334 匿名さん

文庫本を1冊用意するのも一つの手ですが、最近ではkoboやkindleなどの電子書籍リーダーも出てきているので、大量に読みたい本がある人はこちらがおススメです!本のデータを大量に持ち歩くことができ、しかもかさばらないので重宝します。

127. 5335 匿名さん

まずは小学校の英語からやり直すことです。不登校のつけは大きいです。

128. 5336 匿名さん

かなり頑張らないといけない見本。よくこれを投稿する気になるものだ。

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/557363/res/9944

9944 An English Man 21時間前

>>9937 匿名さん

You have made a mistake lol and the point which you made to be
    my biggest mistake is not what you pointed out, which makes
    us clear that you are not so fluent in English as to behave as you were lol.

You take care.

がんばって

129. 5337 匿名さん

応援してます。頑張ってくださいね!

130. 5338 匿名さん

一度海外に出てみましょう。英語が話せるようになりすよ。

131. 5339 匿名さん

>>5336 匿名さん

がんばって lol!

132. 5340 匿名さん

語彙が重要なので単語帳をやりましょう。

133. 5341 An English Man

>>5340 匿名さん

You are right!
    I always recommend every student of my english class to learn by heart
    the sentences on any word notebook, which is a short cut to get to the goal.
    Have a nice day !!

134. 5342 匿名さん

付け焼き刃の英語で誰と勝負しているつもりなの?

大丈夫?

135. 5343 An English Man

>>5342 匿名さん

Yes, I have a bamboo chopsticks.
    Are you OK? Yes, I am OK, and you?

136. 5344 匿名さん

>>5340 匿名さん

You might be right. Expanding your vocabulary is very important when learning a foreign language. However, you should also be able to understand the meanings of those words in your native language.

137. 5345 匿名さん

>>5343 An English Manさん

>a bamboo chopsticks.

大丈夫か?

単数とか複数とかまだ理解できない?

138. 5346 匿名さん

>Are you OK? Yes, I am OK, and you?

Are you OK?

と尋ねて、なんで自分で

Yes, I am OK

と答えるの。

自問自答、自作自演が大好きなの?

139. 5347 匿名さん

たった2行の英文もどきで、朝から笑わすなよ。

140. 5348 An English Man

>>5345 匿名さん
    Oh, you are quite familiar with English! Very good!
    But, in recent English, we often omit "pair of" in the phrase "a pair of ...(pl)".
    You would learn this kind of recent usage of grammar in my English class.
    Join us !

141. 5349 匿名さん

語彙を増やしましょう。文法は二の次です。留学もいいですがアメリカよりもイギリスがいいですよ。

142. 5350 匿名さん

>>5348 An English Manさん

アホか。

a pair of chopsticks の pair を省略して、 a chopsticksなんて絶対言わないよ。そういう場合は、chopsticksと使います。

どこかにa pair ofを省いてa 複数形で使うと記述があれば引用よろしく。出典明記でね。

143. 5351 匿名さん

コロナが終わったので海外に出てみるといいですよね!

144. 5352 匿名さん

基礎のできていないのが英語を使うと間違いだらけ。

小学校からやり直した方が早いと思う。

145. 5353 匿名さん

英語は諦めて、タガログ語を学ぶと良いですよ。フィリピンならば安く行けて、楽しめますよ。間違えても、I am an English Man.とからやらないように。フィリピン人も英語は皆さん達者ですから。

146. 5354 匿名さん

単語やフレーズを覚えるときも、「フレーズやかたまり単位で覚えたほうが(ひとつの単語だけよりも)」いいですよ。

147. 5355 匿名さん

語源も調べておくと良いですよ。

それとお箸やハサミや靴、靴下などは、pair単位で数え通常複数形になることも覚えておいたほうが良いですね。多分中学1年くらいまでには学習するはずです。

a pair of scissors (鋏一丁)
    two paris of scissors

a pair of shoes (靴一足)

a pair of socks(靴下一組)

のような感じです。

わからないことがあれば遠慮なく尋ねてください。一回10分3000円でお教えします。

148. 5356 An English Man

>>5350 匿名さん

I read your comment with CHATGPT.
    Thank you very macho.
    I recommend you to come to my English conversation class in Roppongi!
    Join us ! !

149. 5357 匿名さん

主語が場所をちりばめる、これが重要ですね。

150. 5358 匿名さん

>>5356 An English Manさん

>I read your comment with CHATGPT.

こういう時は、現在完了を使いましょうね。

でも

>with CHATGPT.

って、隣にいるのですか?

今回は無料です。

151. 5359 匿名さん

アメリカ留学がいいですよ。

152. 5360 An English Man

>>5358 匿名さん

Your English skills seem me very poor.
    Join to my class !

153. 5361 匿名さん

語彙がいいですね。

154. 5362 匿名さん

>>5360 An English Manさん

>Your English skills seem me very poor.

https://ejje.weblio.jp/content/seem+A+to+me

「seem A to me」を含む例文一覧 (5)

They seem to have been plotting to trap me for a long time.
    彼らは僕をおとしいれようと前からたくらんでいたらしい. - 研究社 新和英中辞典例文帳に追加
    I'm still feeling a little homesick and so many things seem strange to me.
    まだちょっとホームシック気味だし、それに、慣れないことばっかりで。 - Tatoeba例文例文帳に追加
    I'm still feeling a little homesick and so many things seem strange to me.
    まだちょっとホームシック気味だし、それに、慣れないことばっかりで。 - Tanaka Corpus例文帳に追加
    Just a minute, let me check …Sorry, there doesn’t seem to be anything in my in-box from you.
    ちょっと待って、確認します…すみません、受信トレイには、あなたからのEメールが見当たらないようです。 - Weblio英語基本例文集例文帳に追加
    and it did not seem to me unworthy of a man of family to think of restoring the lost lustre of his name.
    一家の名誉を旧に復することを考える気持ちがぼくの中になかったといえばうそになるだろうね。 - Maurice Leblanc『アルセーヌ・ルパンの逮捕』例文帳に追加

seem something to someone

と覚えておきましょうね。

1. 「seem A to me」を含む例文一...
  155. 5363 匿名さん

アメリカ留学がいいですよ。

156. 5364 An English Man

>>5363 匿名さん

USA? shit ! LOL

157. 5365 匿名さん

習いせいですね。

158. 5368 An English Man

>>5367 匿名さん

One man play drama ! LOL

159. 5370 口コミ知りたいさん

英語の語彙を増やすことから初めてみましょう。英語なんて簡単ですよ!

160. 5371 匿名さん

数を数えられるかどうかが英語のポイントですね。単数形と複数形を区別できない人には英語は無理です。

161. 5372 匿名さん

語彙力が大切ですね。

162. 5373 An English Man

>>5369 匿名さん

I have found in me a not-going-to-school child,
    who has not yet learned about the use of spring of sparkling water ! LOL

163. 5374 匿名さん

in me だって。どこまでも一行書くだけで、不登校児まるだし。普段英語を使っておれば、気づきそうだが。

https://ejje.weblio.jp/content/in+me

1. in me だって。どこまでも一行書くだ...
  164. 5375

>>5374 匿名さん

LOL

165. 5376 匿名さん

ちりばめる、これが重要ですね。

166. 5377 匿名さん

アホを散りばめる。それが人を笑カスこつですね。

167. 5378 匿名さん

>>5377 匿名さん

168. 5380 匿名さん

汚らしいから大変だね。

169. 5382 匿名さん

継続するといいですね。

170. 5383 匿名さん

学業を継続できなかったから、不登校の中卒になったんじゃないの?

171. 5384 匿名さん

英語の語彙を増やすことから初めてみましょう。英語なんて簡単ですよ!

172. 5385 匿名さん

日本語の語彙をまず増やすことが重要というか、知能が低いと英語を学んでも無意味。小学生並みの知能では英語も小学生の英語になります。一行三語でレベルがわかってしまいます。

173. 5386 匿名さん

174. 5387 An English man

>>5385 匿名さん

Yes, I do.

It is important to first enlarge your Japanese vocabulary,
    rather it is meaningless to learn English if you are
    at a certain low level of intelligence.
    Your English will rest elementary school English if you are at
    the intelligence level of elementary schoolboys.
    Your level are exposed by one line with three words. LOL

175. 5390 An English man

>>5388 匿名さん

Yes, I am.

176. 5391 匿名さん

https://www.e-mansion.co.jp/bbs/thread/596209/res/1090/
    -------------------------------------
    1090 匿名さん 38分前

>>1089 匿名さん
    マン質でいつもいじめられて論破されてる在日朝鮮人のgal爺って越谷のカンカンアパートに住んでるんですか?
    チンパンジー御用達の京葉線沿いのカンカンマン損に住んでるんだと思ってました、、、
    -------------------------------------
    他人の書いたそれぞれの言葉をコピペするだけなら、英語は出来ないと思うが。
    単語がコピペだらけの英文になりそうだが。

177. 5392 通りがかりさん

京葉線、ベイパーク、新浦安でバカにされる在日朝鮮人のgal爺

178. 5395 匿名さん

>>5390 An English man さん
    > >>5388 匿名さん
    >Yes, I am.

「がんばって」に
    >Yes, I am.
    って返事する奴って、マンション購入層でないと思う。

179. 5396 匿名さん

語彙も大切ですが文法が大事です。

180. 5397 匿名さん

だよね。

でもYes, I am.しか覚えられなきゃ、バカの一つ覚えになりかねない。

181. 5398 匿名さん

>>5387 An English man さん

Mr. An English man, where are you staying now?

182. 5399 匿名さん

漢字を大切に使わない幼稚園児は英語も変になる。
    今や幼児からの英語を学ぶ時代だが。
    ここ15年前後相手を罵り嫌がらせをするのが楽しみのここのアホスレ主。

183. 5400 匿名さん

日々の授業を大切に。単語・熟語予習して教科書が読めていれば、共通テストはなんとかなります。並行して英文解釈の受験参考書もやりましょう。

スポンサードリンク

スポンサードリンク広告を掲載
スムログ 最新情報
スムラボ 最新情報

[PR] 周辺の物件

バウス一之江

東京都江戸川区春江町3丁目

3LDK~4LDK

64.90㎡~84.47㎡

未定/総戸数 88戸

オーベル青砥レジデンス

東京都葛飾区青戸5-132-1

5778万円~6398万円

3LDK

63.26m2~63.42m2

総戸数 49戸

イニシア新小岩親水公園

東京都江戸川区中央1-1246

4300万円台~5800万円台

1LDK+2S(納戸)・2LDK+S(納戸)

61.99m2・71.23m2

総戸数 49戸

バウス氷川台

東京都練馬区桜台3-9-7

未定

2LDK~4LDK

50.41m2~82.39m2

総戸数 93戸

アネシア練馬中村南

東京都練馬区中村南2-7-15

未定

2LDK~4LDK

55m2~85.19m2

総戸数 124戸

ヴェレーナグラン二子玉川

東京都世田谷区上野毛2-12-1ほか

1億3498万円

3LDK

70.16m2

総戸数 42戸

イニシア池上パークサイドレジデンス

東京都大田区池上8-406-1他7筆

5400万円台~6900万円台※権利金含む

3LDK

57.54m2~64.78m2

総戸数 36戸

サンウッド西荻窪

東京都杉並区西荻北二丁目

未定

2LDK・3LDK

45.64m2~70.20m2

総戸数 19戸

ヴェレーナ上石神井

東京都練馬区上石神井1-347-1他

6198万円・7468万円

2LDK・2LDK+S(納戸)

55.1m2・62.74m2

総戸数 42戸

クラッシィタワー新宿御苑

東京都新宿区四谷4丁目

未定

1LDK~3LDK

42.88m2~208.17m2

総戸数 280戸

イニシア東京五反野

東京都足立区足立2-1192-1他2筆

4598万円~4998万円

3LDK